Niepodległa na 102 -to wspaniałe wielkie przedsięwzięcie połączone z realizacją założeń przewidzianych w projekcie edukacyjnym ,,Niepodległa na 102”.
Patriotyzm to troska o dobro swego kraju, stałe dążenie do pomnażania tego, co stworzyły poprzednie pokolenia.
Patriotyzmowi towarzyszyć musi poczucie godności narodowej, dumy z własnej historii i kultury materialnej i duchowej, a jednocześnie szacunku dla innych kultur, narodów i krajów.
Uświadamiamy dzieciom kim jesteśmy, skąd się wywodzimy, jaka jest nasza przeszłość, uczymy je bycia Polakiem i miłości do kraju ojczystego.
Rok 2020 jest rokiem szczególnym ze względu na epidemię koronawirusa i w związku z tym zmieniona została formuła prezentująca wyniki projektu.
Dzięki Pani MAGDALENIE PYTLIK-nauczycielce matematyki i informatyki i UCZNIOM KLASY 8 (w szczególności Michał Pytlik i Jakub Hansel) mogliśmy podziwiać wyniki naszych działań podczas akademii zdalnej z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, komunikatorów i urządzeń, które pomogły zobrazować wszystko to, co złożyło się na ten jedyny w swoim rodzaju program NIEPODLEGŁA NA 102.
(film z akademii dostępny jest tutaj)
Projekt edukacyjny, który został zaproponowany przez jej autorkę JOLANTĘ MINDAK-BIELAWSKĄ- nauczycielkę języka polskiego i historii, związany jest z obchodami 102 rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości. Zawierał w swoim składzie tematy historyczne od początków państwowości polskiej aż do utraty niepodległości w 1795r., a następnie odtworzeniu Państwa polskiego, po zakończeniu I wojny światowej. Projekt, przewidywał w swym założeniu przybliżenie dzieciom legendy o powstaniu Polski (Legenda o Lechu, Czechu i Rusie oraz o Orle białym, przybliżeniu dzieciom sylwetek najważniejszych władców polskich, czasów ,kiedy Polska była wielkim i potężnym krajem.
Film edukacyjny, wykorzystany w projekcie, a zaproponowany do obejrzenia przez ucznia klasy 8- IGORA HELMINA, zobrazował uczniom najważniejsze momenty w historii Polski prowadzące do utraty niepodległości i rozbiorów, gdy na 123 lata Polska znika z mapy Europy, aż po odzyskanie niepodległości i odtworzenie państwa polskiego w 1918 roku.
Projekt edukacyjny jest jedną z metod nauczania, kształtującą wiele umiejętności, integrującą wiedzę z różnych przedmiotów. Jest metodą bardzo efektywną, gdyż kształtuje u uczniów wiele cech m.in. samodzielność, umiejętność współdziałania w grupie, rozwija zainteresowania, uzdolnienia. Projekt pobudza rozwój poznawczy i emocjonalny uczniów. Rozwija wiele kluczowych kompetencji:
-porozumiewanie się w języku ojczysty
-porozumiewanie się w językach obcych
-kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne
-kompetencje informatyczne
-umiejętność uczenia się
-kompetencje społeczne i obywatelskie
-inicjatywność i przedsiębiorczość
-świadomość i ekspresja kulturalna
10 LISTOPADA OBEJRZELIŚMY EFEKTY NASZEJ PRACY ,OGLĄDAJĄC ZDALNIE AKADEMIĘ-NIEPODLEGŁA NA 102.
W REALIZACJĘ PROJEKTU WŁĄCZYLI SIĘ WSZYSCY NAUCZYCIELE,WIELU UCZNIÓW I RODZICÓW.
Pani Jolanta Mindak -Bielawska składa serdeczne podziękowania wszystkim nauczycielom, dyrektorowi szkoły, uczniom i rodzicom zaangażowanym w prace nad realizacją projektu edukacyjnego.
DZIĘKUJĘ ZA CUDOWNĄ WSPÓŁPRACĘ I SERDECZNĄ ATMOSFERĘ.
Szczegółówe informcje o realizacji projektu dostepne są tutaj: