Zapraszamy do kontaktu

662 204 439

                                 

godlo

  • 2.jpg
  • baner1.jpg
  • 4.jpg
  • róże_bukiet.png
  • baner4.jpg
  • 5.jpg
  • 3.jpg
  • 1.jpg
  • baner3.jpg

© Szkoła Podstawowa w Buszkowie 2016. Wykonanie: Studio WWW | Tanie strony www

pdfRaport o dostępności SP Buszkowo

Uwaga konkurs !!!
Chcąc działać prozdrowotnie i szerzyć dobre nawyki żywieniowe w swoim środowisku, Rada Samorządu Uczniowskiego Szkoły Podstawowej w Buszkowie ogłasza w  marcu i kwietniu konkurs na najzdrowsze II-gie śniadanie.

Jednocześnie w każdej klasie wybierzemy KRÓLA i KRÓLOWĄ ZDROWIA.
Będziemy niespodziewanie sprawdzać, co przynosimy na II-gie śniadanie.
Życzymy dobrej zabawy i zdrowia !

Jednocześnie przypominamy kilka wskazówek odnośnie zdrowego żywiania.

 

Najlepszym sposobem na zdrowe żywienie jest regularne i o stałych porach jedzenie 5-ciu, nie za dużych i dobrze zbilansowanych posiłków dziennie.

W trosce o zdrowie  niezbędna jest równeiż aktywność fizyczna. Nie chodzi tu wcale o mordercze treningi na siłowni (dla osób w fazie wzrostu mogą one być wręcz niebezpieczne, tak więc wizyty w takich miejscach jak siłownia, czy fitnes klub zacznijcie po 18-tym roku życia. Na początek wystarczy spacer, jazda na rowerze lub taniec przy ulubionej piosence. Absolutne miniumu to 15 minut dziennie i to codziennie! Oczywiście najlepiej, aby to było chociaż 30 minut i to na świeżym powietrzu!

A wtedy:

 

 5 ZDROWYCH POSIŁKÓW DZIENNIE + AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA = ZDROWY CZŁOWIEK !

 

Co to znaczy regularnie i o stałych porach? To na przykład tak:

  1. Śniadanie 6:30 - 7:15
  2. II-gie śniadanie 9:10 - 9:25
  3. Obiad 13:00 - 15:00
  4. Podwieczorek 16:30 - 17:00
  5. Kolacja 18:30 - 19:00

Więcej wskazówek o zdrowym trybie życia, zbilasowanej diecie i tzw. piramidzie żywieniowej znajdziecie na pewno w Internecie, więc nie będziemy się tu za dużo rozpisywać. Pamiętajcie jednak przede wszystkim, aby:

  • jeść warzywa i owoce,
  • pić mleko lub produkty mlekopochodne oraz soki owocowe i warzywne,
  • wybierać pieczywo i produkty mączne pełnoziarniste,
  • przynajmnej  raz w tygodniu skonsumować rybkę,
  • Produkty TE SĄ NIEODZOWNE dla dojrzewającego fizycznie i psychicznie organizmu.

 

Życzymy Wam wszystkim wielu zdrowych i smacznych posiłków!

Aktualności

Dziennik elektroniczny

Zachęcamy Rodziców do korzystania z dziennika elektronicznego, dzięki któremu będzie możliwość sprawdzenia frekwencji oraz ocen swojej pociechy z danych przedmiotów.

Szanowni Państwo, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji w Polityce Prywatności.

Akceptuję pliki cookies